Логотип

Кобеляцька територіальна громада

Полтавська область, Полтавський район

19.06.2025 12:05

Звіт про проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості соціальних послуг в «Центрі надання соціальних послуг Кобеляцької міської ради»

c700beb3-12a8-4204-b113-84a2ed669557.jpg

Відповідно ст. 11 Закону України «Про соціальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг», рішення виконавчого комітету Кобеляцької міської ради від 27.03.2025 №7 «Про створення комісії для проведення моніторингу та зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг у Кобеляцькій  міській територіальній громаді», організовано та проведено зовнішню оцінку якості соціальних послуг, які надано ЦНСП Кобеляцької міської ради у 2024 році.

Комісія з проведення моніторингу та  зовнішньої оцінки якості соціальних послуг (далі – Комісія) затвердила план та наступні методи проведення оцінки:

  • проведення аналізу телефонного опитування отримувачів соціальних послуг або їх законних представників;
  • вивчення  та аналіз документації надавача соціальних послуг (Положення, посадові інструкції, особові справи працівників), іншої документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг;
  • аналіз ведення особових справ отримувачів соціальних послуг;
  • спостереження за процесом надання соціальних послуг;
  • бесіди /співбесіди з персоналом надавача соціальних послуг.

Центр надання соціальних послуг Кобеляцької міської ради - це комплексний заклад соціального захисту населення, структурні підрозділи якого провадять соціальну роботу та надають соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (далі - особи/сім’ї).

Штатним розписом ЦНСП Кобеляцької міської ради на 2024 рік  затверджено 73 посади. А саме: директор, заступник директора, інженер з охорони праці без категорії, інспектор з кадрів, водій автотранспортних засобів ІІІ класу, головний бухгалтер, 2 провідних бухгалтера, 4 завідувачі відділення, 2 медичних сестри без категорії, 4 соціальних працівника, 44 соціальних робітників, 2 перукаря, 2 швачки, взуттьовик з ремонту взуття, робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків, оператор комп’ютерного набору, прибиральник службових приміщень, 2 провідних фахівця із соціальної роботи та фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб. Фактично працює 70 осіб (заступник директора, інженер з охорони праці без категорії, інспектор з кадрів, водій автотранспортних засобів ІІІ класу, головний бухгалтер, 2 провідних бухгалтера, 4 завідувачі відділення, 1 медична сестра без категорії (1 – вакансія), 4 соціальних працівника, 44 соціальних робітників, 2 перукаря, 2 швачки, взуттьовик з ремонту взуття (0,5 ставки), робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків, оператор комп’ютерного набору, прибиральник службових приміщень, 2 провідних фахівця із соціальної роботи та фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.

 ЦНСП Кобеляцької міської ради забезпечує надання соціальних послуг:

• громадянам  похилого  віку,  особам  з  інвалідністю,  дітям  з  інвалідністю;

• хворим  (з  числа  осіб  працездатного  віку  на  період  до  встановлення  їм  групи інвалідності,  але  не  більш  як  чотири  місяці),  які  не  здатні  до самообслуговування  і  потребують  постійної  сторонньої  допомоги,  визнані такими в порядку, затвердженому МОЗ;

• особам/сім’ям,  які  належать  до  вразливих  груп  населення  або      перебувають у складних життєвих обставинах (ВПО, учасники бойових дій, члени сімей загиблих та ін.);

• особам, які постраждали від домашнього насильства;

• бездомним особам;

• особам, які відбували покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, а також осіб, до яких застосовано пробацію.

Перелік соціальних послуг, що надається ЦНСП Кобеляцької міської ради:

  • догляд вдома
  • денний догляд,
  • паліативний догляд;
  • соціальна адаптація;
  • консультування;
  • соціальний супровід сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
  • соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування;
  • соціальна профілактика;
  • натуральна допомога;
  • інформування;
  • та інші соціальні послуги: транспортні послуги.

Структура ЦНСП Кобеляцької міської ради:

  • відділення соціальної допомоги вдома;
  • відділення денного перебування;
  • відділення натуральної адресної допомоги;

При відділенні натуральної адресної допомоги функціонує «Сектор обліку бездомних громадян»

  • відділення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю;

При відділенні функціонує мобільна бригада соціально – психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі.

Комісією було вибірково проведена перевірка у ЦНСП Кобеляцької міської ради  та аналіз опитування, проведеного під час внутрішнього оцінювання з метою отримання відгуків щодо організації та надання соціальних послуг.

При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися наступні показники:

  • адресність та індивідуальний підхід, що визначаються шляхом аналізу правильності визначення індивідуальних потреб, відповідності соціальної послуги індивідуальним потребам її отримувача;
  • результативність, що визначається шляхом здійснення аналізу досягнутих результатів, задоволення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, вирішення проблемних питань отримувача соціальної послуги, подолання або мінімізація наслідків складних життєвих обставин отримувача соціальної послуги;
  • своєчасність, що визначається шляхом здійснення аналізу дотримання строків прийняття рішення про надання соціальної послуги, надання, в разі потреби, невідкладної допомоги отримувачу послуг, виконання індивідуального плану надання соціальної послуги у визначені строки тощо;
  • доступність та відкритість, що визначаються шляхом аналізу наявності інформації про соціальну послугу, умов та порядку її отримання; можливості отримання альтернативних послуг; надання допомоги громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах, в отриманні необхідних документів для призначення соціальної послуги; можливості звернутися за отриманням соціальних  послуг та вільного (безперешкодного) доступу одержувача соціальних послуг до приміщення суб’єкта, що надає соціальні послуги, тощо;
  • зручність, що визначається шляхом аналізу наявних можливостей для громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, обирати зручний для них час отримання соціальної послуги, врахування інтересів та потреб отримувача соціальної послуги під час її надання тощо;
  • повага до отримувача соціальної послуги, що визначається шляхом аналізу забезпечення ввічливого і гуманного ставлення з боку суб’єкта, що надає соціальні послуги, його честі, дотримання професійних та етичних норм і принципів у роботі з отримувачем соціальних послуг тощо. З цією метою проводиться опитування/анкетування отримувачів соціальних послуг;
  • професійність, що визначається шляхом аналізу наявності належного рівня кваліфікації фахівців, що надають соціальні послуги, проведення підвищення їх кваліфікації, атестації.

Відповідно до Класифікатора соціальних послуг, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 23.06.2020 №429 у структурних підрозділах Центру надання соціальних послуг Кобеляцької міської ради  у 2024 році надавались такі базові соціальні послуги:

• інформування – 95 послуг (95 особам);

• консультування – 1174 послуг (746 особам);

• соціальна профілактика – 2777 послуг (1138 особам);

• соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах – 28 послуг (28 особам);

• соціальна адаптація – 2615 послуг (793 особам);

• догляд вдома – 5392 послуги (476 особам);

• натуральна допомога (послуги перукаря, швачки, взуттєвика, робітника з комплексного ремонту, продуктові набори) – 6543 послуги (716 особам);

• денний догляд – 22918 послуг (616 особам);

• паліативний догляд – 23 послуг (6 особам);

• та інші соціальні послуги: транспортні послуги – 10 послуг (1 особі);

• соціальний супровід сімей в яких виховуються діти – сироти та діти, позбавлені батьківського піклування – 88 послуг (6 особам).

Оцінка показників забезпечення якості соціальних послуг:

1) адресність та індивідуальний підхід (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

  • наявність визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг (100%) – індивідуальні потреби у соціальних послугах визначаються згідно звернень громадян. Всі особові справи отримувачів  соціальних послуг ведуться відповідно до вимог чинного законодавства, містять акти (картки) оцінки потреб особи/сім'ї, визначення ступеня індивідуальної потреби отримувача соціальної послуги у наданні соціальної послуги. Статус – «добре»;
  • наявність індивідуального плану надання соціальних послуг, що відповідає визначеним індивідуальним потребам отримувача (100%) – індивідуальні плани надання соціальних послуг, які ґрунтуються на визначенні індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, складалися й узгоджувалися з кожним отримувачем соціальної послуги. Індивідуальний план складався за формою згідно з Державними стандартами у двох примірниках. Складені індивідуальні плани, що підписуються отримувачем та комунальною установою відповідають  визначеним індивідуальним потребам. Один примірник індивідуального плану знаходиться в отримувача послуги, другий – в особовій справі отримувача. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державних стандартів, за потреби відбувається  його корегування.

2) результативність (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

  • рівень задоволеності соціальними послугами (за оцінками отримувачів соціальної послуги) (100%) - отримувачів надають позитивні відгуки, послугами задоволені. Відзначено увагу та небайдужість працівників ЦНСП Кобеляцької міської ради до їх потреб, повагу до особистих переконань,  дотримання вимог щодо конфіденційності особистої інформації та висловлено свою довіру як на сьогоднішній день, так і на майбутнє. Дана оцінка є однією з найважливіших складових оцінки діяльності надавача. Статус – «добре»;
  • покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальних послуг, позитивні зміни у стані отримувача у процесі їх надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалась (100%). Статус – «добре»;
  • проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальних послуг та/або їх законних представників та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальних послуг та/або їх законним представникам (100%) – в ході опитування отримувачів соціальних послуг та проведених перевірок були отриманні позитивні відгуки щодо роботи спеціалістів ЦНСП Кобеляцької міської ради. Статус – «добре»;
  • розроблення та застосування системи заохочення надавачів соціальної послуги, роботу яких позитивно оцінюють отримувачі соціальної послуги (100%). В установі застосовується система заохочення: наявні премії та надбавки, додаткова відпустка за особливий характер праці, нагородження грамотами та подяками до професійного свята. Статус – «добре»;
  • проведення внутрішнього моніторингу якості надання соціальної послуги (100%) – регулярний збір інформації, систематичне спостереження за роботою відділень та миттєве реагування на недоліки в робочому процесі  підвищують рівень якості надання соціальних послуг. В комунальній установі  за 2024 рік внутрішній моніторинг  проводився.  Статус – «добре».

3) своєчасність (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

  • прийняття рішення щодо надання соціальної послуги, визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги у встановлений строк (100%) – рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг приймається протягом десяти робочих днів з дня одержання заяви з урахуванням результатів оцінювання потреб особи/сім'ї у соціальних послугах. Індивідуальний план складається (протягом трьох днів з дня прийняття рішення) на підставі результатів комплексного визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, надалі повторне визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги здійснюється у терміни визначені Державними стандартами. Статус - «добре»;
  • підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальної послуги (100%) – договір оформлюється у відповідності до вимог Державних стандартів. З кожним отримувачем соціальної послуги або його законним представником (протягом п'яти днів з дня прийняття рішення) укладається договір, який підписується у двосторонньому порядку. Всі примірники, які знаходяться в особових справах, завірені особистим підписом отримувача, другий примірник договору знаходиться у отримувача. Статус – «добре»;
  • строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі (100%) – порушень строків та термінів надання соціальної послуги, зазначених у договорах, не виявлено. Статус – «добре».

4) доступність та відкритість (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

  • забезпечення вільного (безперешкодного) доступу одержувача соціальних послуг до приміщення суб’єктів, що надають соціальні послуги (100%) - приміщення установи одноповерхове, є доступним для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, в наявності є односторонній пандус. Приміщення та кабінети знаходяться на першому поверсі, вхід оснащений поручнями, на всіх дверях є таблички з написом назви відділів та установи. В наявності: робоча документація по протипожежній безпеці. Відповідає санітарним та протипожежним вимогам, місця для паркування транспортних засобів осіб з інвалідністю становить – 100% охоплення. Статус – «добре»;
  • наявність оформлених стендів з інформацією для отримувачів соціальної послуги про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги (100%) – в коридорах оформлені стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальної послуги, графік прийому громадян, інформаційні картки соціальних послуг, буклети, пам’ятки та інші інформаційні матеріали;
  • наявність буклетів та інших роздаткових матеріалів, газетних статей щодо надання соціальних послуг (100%) – інформація про зміст, умови, порядок надання соціальних послуг відображаються на сайтах установи та Кобеляцької міської територіальної громади.  Статус – «добре».

5) повага до гідності отримувача соціальної послуги (100% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

  • відгуки отримувачів соціальної послуги щодо ставлення до них надавачів соціальної послуги (100%) – в ході опитування не було виявлено негативних відгуків щодо некоректного, неввічливого ставлення зі сторони фахівців до отримувачів ЦНСП Кобеляцької міської ради. Статус – «добре»;
  • повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них (100%) – під час опитування підопічних не було зафіксовано фактів негуманних чи дискримінаційних дій зі сторони фахівців. Статус – «добре»;
  • дотримання принципу конфіденційності (100%) – працівниками комунальної установи вжиті заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», конфіденційної інформації щодо отримувачів послуги. Надавачі соціальних послуг в обов’язковому порядку ознайомлені із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності. Працівники установи інформують отримувачів соціальної послуги щодо нерозголошення отриманої конфіденційної інформації. Статус - «добре».

6) професійність (98% - статус «добре»)

Критерії оцінювання:

  • штатний розпис сформовано відповідно до законодавства та з урахуванням спеціалізації суб’єкта, що надає  соціальну послугу (90%) – штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Аналіз кадрового забезпечення Центру надання соціальних послуг Кобеляцької міської ради свідчить, що у його штатному розписі відсутня посада  психолога. Зважаючи на високу потребу вразливих груп населення у психологічній допомозі та підтримці введення у штат посади психолога є вкрай необхідним, мінімальна кількість фахівців - 1 особа. Статус – «добре»;
  • наявні затверджені посадові інструкції (100%) – посадові інструкції затверджено згідно чинного законодавства. Всі працівники та соціальні робітники установи  володіють необхідними  знаннями й навичками, які  відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеними «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 80. Соціальні послуги», затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14 жовтня 2005 року № 324. У справах наявні документи проходження медичного огляду (санітарні книжки, медичні довідки). Статус – «добре»;
  • наявність документів про освіту (державного зразка) працівників суб’єкта, що надає соціальну послугу (100%) – в особових справах працівників  комунальної установи містяться документи про освіту (державного зразка). В особових справах наявні документи про підвищення кваліфікації (у 2024 році 4 спеціаліста установи отримали 21 сертифікатів за різними напрямками соціальної роботи). Статус – «добре»;
  • наявність графіка проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг (100%) – виробничі наради проводяться за потреби, відповідно до затвердженого плану. Статус – «добре»;
  • наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю (100%) – працівники установи  забезпечені обладнання, інвентарем, витратними матеріалами, необхідними для надання соціальної послуги натуральної допомоги. За необхідності проводяться оновлення обладнання, інвентарю, придбання витратних матеріалів. Статус – «добре».

Зовнішня оцінка якості надання соціальних послуг визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники якісні

Від 80%до100%(добре)

Від 51% до 79%

 (задовільно)

Від 0% до 50%

(не задовільно)

Адресність та індивідуальний підхід

«Добре»

-

-

Результативність

«Добре»

-

-

Своєчасність

«Добре»

-

-

Доступність

«Добре»

-

-

Повага до гідності отримувача соціальної послуги 

«Добре»

-

-

Професійність

«Добре»

-

-

Показники кількісні

Від 0 % до 20 %

Від 21 % до 50%

Від 51% до 100%

Кількість скарг та результат їх розгляду

«Добре»

 

 

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги

 

 

«Добре»

Кількісний показник соціальних послуг, що надаються ЦНСП Кобеляцької міської ради відповідає статусу «добре».

Узагальнений статус

Рекомендації

«Добре»

Продовжувати роботу з надання якісних соціальних послуг

Таким чином, діяльність Центру надання соціальних послуг Кобеляцької міської ради оцінена за статусом «добре».

Заплановані заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування й підвищення якості надання соціальних послуг в ЦНСП Кобеляцької міської ради:

  • привести приміщення надавачів соціальних послуг у відповідність ДБН щодо інклюзивності (з урахуванням принципів безбар’єрного доступу);
  • підвищувати рівень кваліфікації працівників - надавачів послуги шляхом участі у навчальних семінарах, конференціях, робочих нарадах тощо;
  • включити в штатний розпис посаду психолога;
  • проводити роз'яснювальну роботу та навчальні семінари для соціальних робітників з метою підвищення рівня якості надання соціальних послуг;
  • в межах фінансової можливості сприяти зміцненню та покращенню матеріально - технічної бази установи, продовжувати забезпечення працівників канцелярським приладдям, засобами захисту, спецодягом та іншим інвентарем;
  • продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з інвалідністю з метою надання їм необхідної допомоги;
  • активізувати роботу щодо виявлення сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, з метою надання їм соціальної підтримки у вигляді соціальних послуг;
  • своєчасно проводити аналіз, обробку індивідуальних планів надання соціальних послуг, інших необхідних форм та забезпечувати оформлення документації відповідно до вимог законодавства;
  •  підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди, активізувати роботу  щодо проведення інформаційно – роз’яснюючої роботи серед населення територіальної громади через  веб-сайт Кобеляцької міської ради, сторінку у соціальній мережі фейсбук щодо соціальних послуг, які надаються ЦНСП Кобеляцької міської ради, продовжити виїзди на території старостатів з метою проведення просвітницької роботи та надання соціальних послуг;
  • проводити відповідну роботу, спрямовану на своєчасність та результативність розгляду скарг і звернень отримувачів соціальних послуг;
  • продовжувати дотримуватися вимог, показників забезпечення якості, строків, принципів, встановлених у Державних стандартах;
  • проводити роботу по залученню громадських організацій, підприємств, волонтерів для розширення організації надання соціальних послуг.