Логотип

Кобеляцька територіальна громада

Полтавська область, Полтавський район

06.12.2024 11:49

Типові помилки при оформленні громадянами письмових звернень до контролюючого органу

dc3ce870-c992-4da2-a75d-8d6f835e31e3.jpg

На законодавчому рівні передбачено право громадян направляти індивідуальні чи колективні звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів.

Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу, що існують певні вимоги до оформлення письмових звернень.

Згідно з Законом України від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393), у зверненні має бути зазначено:

- прізвище, ім'я, по батькові,

- місце проживання громадянина,

- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Додатково інформуємо:

Якщо звернення направляється засобами електронного зв’язку, то в зверненні має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Обов’язкове застосування електронного цифрового підпису не вимагається за умови, що звернення має вигляд сканкопії з підписом заявника та зазначенням дати.

Звернення, які оформлені без дотримання зазначених вимог, повертаються заявникам з відповідним роз’ясненням.

Якщо ж письмове звернення не містить інформацію про місце проживання заявника та не підписано автором, а також таке, з якого неможливо встановити авторство, то воно визнається анонімним і розгляду не підлягає (стаття 5 Закону № 393).

Відповідно до аналізу звернень громадян, з початку 2024 року до Головного управління ДПС у Полтавській області засобами поштового та електронного зв’язку надійшло 611 письмових звернень (у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року кількість збільшилась майже на 22 відсотка). З них 68 звернень, що становить 11 відсотків, були залишені без розгляду з зазначених вище підстав.

Так, наприклад, повернуто звернення, що надійшло на електронну скриньку з проханням надати інформацію щодо суми податкового боргу з податку на майно, відмінне від земельної ділянки, яке не містило електронного цифрового підпису і при цьому не було додано сканкопію з підписом заявника.

Визнано анонімним та залишено не розглянутим письмове звернення невідомого заявника, в якому повідомлялося про порушення податкового законодавства. Однак, будь-яка детальна інформація про торгівельний об’єкт чи суб’єкта господарювання, за якою можна б було ідентифікувати порушника, так само, як і інформація про заявника, у листі були відсутні.

Таким чином, для реалізації права громадян на звернення і недопущення випадків залишення їх без розгляду, заявникам необхідно чітко дотримуватися встановлених на законодавчому рівні вимог щодо порядку подання звернень та їх оформлення.