07.08.2024 10:40
Про виконання Плану соціально - економічного розвитку Кобеляцької міської територіальної громади на 2022-2024 роки у першому півріччі 2024 року
У першому півріччі 2024 року продовжувалась реалізація заходів, передбачених Планом соціально-економічного розвитку на 2022-2024 роки. Однак переважна більшість заходів, які були заплановані на цей період, були відкладені або змінені у зв'язку з новими умовами та обмеженнями. В умовах воєнного стану громада першочергово спрямовувала зусилля на забезпечення безпеки, підтримку Збройних сил України, соціальну підтримку населення, безперервну діяльність комунальних установ, тощо.
Доходів загального фонду (без урахування міжбюджетних трансфертів) отримано в сумі 88 млн. 477,4 тис. грн., що становить 104,65% до планових показників, або понад план отримано 3 млн. 928,9 тис. грн. У порівнянні з надходженнями відповідного періоду минулого року, доходів отримано на 10 млн. 755,1 тис. грн. більше.
Податкових надходжень до бюджету надійшло 86 млн. 858,5 тис. грн., неподаткових надходжень – 1 млн. 618,9 тис. грн., що більше на 10 млн. 691,8 тис. грн. і 63,2 тис. грн. відповідно проти надходжень першого півріччя 2023 року.
Основними бюджетоутворюючими джерелами доходів громади у частині податкових надходжень є податок та збір на доходи фізичних осіб та місцеві податки та збори, що сплачуються згідно із Податковим кодексом України, і становлять 60,4 % (52 млн. 495,0 тис. грн.) та 30,9% (26 млн. 815,2 тис. грн.) обсягу податкових надходжень до загального фонду бюджету відповідно.
При забезпеченні в цілому виконання плану на 104,65%, існує заборгованість по сплаті податків, а саме по:
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості - 353,4 тис. грн.;
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості - 216,1 тис. грн.;
- земельному податку з юридичних осіб - 113,5 тис. грн. (найбільший боржник ДП "Полтавський облавтодор" - 107,0 тис. грн.);
- орендній платі з юридичних осіб - 1 млн. 711,5 тис. грн. (найбільші боржники: ТОВ "ВОМ СОЛАР" – 888,4 тис. грн., ПП "Цегельник і К" – 200,2 тис. грн.);
- земельному податку з фізичних осіб - 1 млн. 85,5 тис. грн.;
- орендній платі з фізичних осіб - 186,1 тис. грн.;
- єдиному податку з фізичних осіб - 465,5 тис. грн.
Робота по скороченню заборгованості постійно знаходиться на контролі в Кобеляцькій міській раді.
Найбільшими платниками податків за перше півріччя 2024 року є:
- ТОВ АФ "Добробут" - 15 млн. 279,0 тис. грн.,
- Відділ освіти Кобеляцької міської ради – 11 млн. 442,2 тис. грн.,
- КНП "Кобеляцька міська лікарня" – 4 млн. 556,9 тис. грн.,
- СТОВ "ГОВТВА" - 4 млн. 47,7 тис. грн.,
- АРЗ СП ГУ ДСНС у Полтавській області – 4 млн.293,7 тис.грн.
- СК "Придніпрянський" - 2 млн. 831,4 тис. грн.,
- Ліщинівський ПНБІ – 2 млн. 619,7 тис. грн.,
- АТ "Полтавагаз" – 2 млн. 347,2 тис. грн.,
- ПрАТ "Кобеляцький завод продтоварів "Мрія" - 2 млн. 670,3 тис. грн.,
- ПСП "Колос" - 2 млн. 150,0 тис. грн.,
- ПрАТ «Придніпровський спецкар’єр» - 2 млн.298,2 тис. грн.
Серед найбільших платників орендної плати за землю:
- ТОВ «Партнер Агро груп» - 1 млн.160,7 тис.грн.
- ТОВ АФ "Добробут" – 774,4 тис. грн.
- ТОВ «Агрофірма Оріль» - 444 тис.грн.
- ПСП АФ «Урожай» - 395,1 тис.грн.
- ПСП "Колос" - 181 тис. грн.
- АТ «Укртелеком» - 169,2 тис.грн.
- АТ «Полтаваобленерго» - 155,6 тис.грн.
Неподаткових надходжень надійшло 1 млн. 618,9 тис. грн., при плані – 1 млн. 602,8 тис. грн., що більше плану на 16,1 тис. грн
Видаткову частину загального фонду бюджету міської територіальної громади з урахуванням міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2024 року освоєно в сумі 144 млн. 583,9 тис. грн., або 87,1 % до уточненого плану на звітний період.
Фінансування установ та закладів бюджету громади по галузях бюджетної сфери проведено за наступними напрямками: на освіту використано кошти в сумі – 89 млн. 080,9 тис. грн., що становить 90,8 % до уточнених призначень; на охорону здоров’я – 5 млн. 681,6 тис. грн. (74,8 % до плану); соціальний захист та соціальне забезпечення – 7 млн. 546,0 тис. грн. (75,7 % запланованого); на галузь "Культура і мистецтво" – 5 млн. 972,4 тис. грн. (виконання 93,6 %); на фізкультуру і спорт спрямовано – 3 млн. 441,4 тис. грн. (87,8 %); на державне управління – 17 млн. 496,2 тис. грн. (94,7 %), на житлово – комунальне господарство використано 11 млн. 454,0 тис. грн. (86,9 %), на іншу діяльність спрямовано – 1 млн. 609,6 тис. грн. (45,4 %), а саме: забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони – 750,3 тис. грн., РЛП “Нижньоворсклянський” – 849,5 тис. грн., на заходи з територіальної оборони використано 9,8 тис. грн.
Кошти резервного фонду за звітний період не використовувалися.
У звітному періоді 2024 року, в першу чергу бюджетні кошти спрямовувались на захищені статті видатків, а саме: на оплату праці і нарахування на заробітну плату спрямовано - 106 млн. 325,4 тис. грн., на медикаменти та продукти харчування відповідно 10,0 і 1 млн. 621,0 тис. грн., на оплату енергоносіїв - 8 млн. 188,2 тис. грн., соціальне забезпечення – 2 млн. 296,5 тис. грн.
В цілому, видатки головних розпорядників коштів, розпорядників коштів нижчого рівня на захищені статті бюджету за звітний період склали 118 млн. 441,1 тис. грн., або 81,9 % проведених касових видатків.
Видаткову частину спеціального фонду бюджету міської громади освоєно у сумі 5 млн. 290,5 тис. грн. На поточні видатки бюджетними установами спрямовано 2 млн. 235,2 тис. грн., на капітальні видатки спрямовано 3 млн. 55,3 тис. грн.
Завдяки платникам податків забезпечено фінансову підтримку соціально вразливих верств населення. Надано матеріальної допомоги 197 жителям громади на загальну суму 1 млн. 455 тис. грн., в тому числі:
- на проведення тяжких оперативних втручань, проведення операцій онкохворим, проходження курсу хіміотерапії, на лікування інших особливо тяжких захворювань – отримали 102 особи на загальну суму 1 млн.020 тис. грн.;
- на лікування по програмі гемодіалізу – отримало 3 осіб на загальну суму 90 тис. грн.;
- на лікування онкохворих осіб, які знаходяться на Д обліку – отримали 12 осіб на загальну суму 24 тис. грн.;
- громадянам, які брали участь у ліквідації наслідків ЧАЕС – отримали 39 осіб на загальну суму 39 тис. грн.;
- членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, які загинули при участі в забезпеченні оборони України – отримали 8 осіб на загальну суму 32 тис. грн.;
- на поховання членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, які загинули внаслідок безпосередньої участі у бойових діях – отримали 12 осіб на загальну суму 180 тис. грн.;
- на поховання осіб, які не досягли пенсійного віку на момент смерті не отримували соціальної допомоги, не працювали та не зареєстровані у центрі зайнятості як безробітні – отримали 20 осіб на загальну суму 40 тис. грн.;
- громадянам, які потерпіли внаслідок пожежі, стихійного лиха – отримала 1 особа на загальну суму 30 тис. грн.
Також надано одноразову допомогу 120 військовослужбовцям на загальну суму 1 млн. 050 тис. грн., зокрема:
- 30 осіб (на поранення) –150 тис. грн.
- 90 осіб (мобілізовані) – 900 тис. грн.
Громада активно підтримує Збройні Сили України. Завдяки сумлінним платникам та своєчасно сплаченим податкам у звітному періоді було придбано та передано для захисників нашої країни 15 дронів DJI Mavic 3T загальною вартістю 2 млн.855,2 тис.грн. Цей внесок допоможе покращити спроможність військових захищати нашу Батьківщину. Також для місцевого Територіального Центру Комплектації та Соціальної Підтримки (ТЦК) придбано 3 ноутбуки Lenovo загальною вартістю 36 тис.грн. та 2 боді камери (нагрудні відеореєстратори ) загальною вартістю 20,8 тис.грн.
Для вирішення земельних питань жителів громади протягом звітного періоду розглянуто 315 звернень громадян щодо затвердження технічної документації із землеустрою та передачі у приватну власність земельних ділянок громадянам та затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної власності з подальшим заключенням договорів оренди чи посвідчення права постійного користування земельними ділянками, зокрема:
• для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд в кількості - 150;
• для ведення товарного сільськогосподарського господарства – 36;
• для сінокосіння і випасання худоби – 4;
• для городництва – 1;
• для будівництва і обслуговування будівель торгівлі – 2;
• для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд електронних комунікацій -1;
• для розміщення та експлуатації основних, підсобних, і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газопостачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) – 1;
• для іншого с/г призначення – 4;
• надано дозволів на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну частку (пай) – 17;
• надано дозволів на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок комунальної власності для подальшої передачі їх в оренду або постійне користування громадянам та юридичним особам – 30;
• внесення змін до рішення Кобеляцької міської ради – 12;
• укладання, продовження договорів оренди земельних ділянок – 34;
• затвердження технічної документації про експертну грошову оцінку земельної ділянки комунальної власності та продаж – 3;
• інші земельні питання – 20.
Опрацьовано 25 договорів та 20 додаткових угод на земельні ділянки комунальної власності на загальну площу – 325,00 га.
Освітня галузь громади представлена 13 закладами загальної середньої освіти та 1 філією опорного закладу, де навчається 2487 учнів, та 3-ма закладами позашкільної освіти (Кобеляцький будинок дитячої та юнацької творчості, Кобеляцька станція юних туристів та Кобеляцька дитячо-юнацька спортивна школа), де виховується 1156 вихованців та 15 закладів дошкільної освіти, де виховується 595 дітей.
Також через централізовану бухгалтерію відділу освіти здійснюється фінансування комунальних установ: «Кобеляцький інклюзивно-ресурсний центр Кобеляцької міської ради» та «Кобеляцький центр професійного розвитку педагогічних працівників Кобеляцької міської ради». На обліку в ІРЦ перебуває 140 дітей з особливими освітніми потребами, з них ВПО – 12. В Центрі підписані угоди про співпрацю з усіма закладами освіти Кобеляцької міської ради, в результаті надано близько 450 послуг.
Штатна чисельність педагогічних працівників станом на 01.01.2024року становила 392 особи.
З метою гарантування безпечних умов навчання та праці для всіх учасників освітнього процесу проведено обстеження протирадіаційних та найпростіших укриттів в закладах освіти Кобеляцької громади. За таких умов визначено 18 найпростіших укриттів, де розміщується 2270 осіб та 5 протирадіаційних укриттів ( в них – 3031 особа). Додатково обстежено 4 інших суб’єкти господарювання.
За результатами обстежень рекомендовано керівникам закладів освіти громади провести поточні ремонті роботи, а саме: побілка, фарбування, встановлення місць для сидіння та інше.
Завдяки участі в проєкті від благодійної організації «Київська школа економіки» планується проведення ремонту укриття Кобеляцького закладу дошкільної освіти №2 «Золотий півник». Першочергово, для відповідності встановленим нормам та забезпечення тривалого і безпечного функціонування будівлі, передбачено влаштування відмостки за рахунок місцевого бюджету (виділено 140 тис.грн.)
Також завдяки співпраці з Міжнародною фінською організацією FCA у даному закладі дошкільної освіти буде проведено поточний ремонт вільних приміщень ПРУ з метою покращення перебування вихованців у ньому.
Вартість харчування дітей, які перебувають у закладах дошкільної освіти, становить 50 грн. на одну дитину в день, з яких батьківська плата (50 %) та місцевий бюджет (50 %). У закладах загальної середньої освіти на 100 % звільнено від плати за харчування 937 учнів 1-4 класів та першочергові пільгові категорії. У 2024 році грошова норма витрат на безоплатне харчування одного учня становить: віком від 6 до 10 років - 35 грн., віком від 10 років і старше (сніданок) у розмірі 36 грн.
У 2023-2024 навчальному році 5 ліцеїв та 1 гімназія взяли участь у програмі ООН покращеного харчування. Так, за кошти Всесвітньої продовольчої програми ООН близько 450 учнів харчувалися більш якісно та збалансовано, шляхом заміни м’яса курки на індичку та заміна яблук на апельсини. На наступний рік планується охопити покращеним харчуванням ще 4 ліцеї та 3 гімназії. Виділено коштів по програмі ООН на закупівлю продуктів харчування — 377 688,00 грн.
У 2023-2024 навчальному році загальна кількість учнів, які проживають у сільській місцевості та потребують підвезення до місця навчання, складала 619 дітей та 42 працівники, які проживають за межами пішохідної доступності. Підвіз шкільними автобусами було організовано 100% від потреби. Підвезення учасників освітнього процесу до місць навчання та у зворотному напрямку здійснюється 16 шкільними автобусами, які регулярно проходять технічні огляди.
Відділом освіти подано 1 потребу у придбанні шкільного автобусу за рахунок субвенції державного бюджету на наступний 2025 навчальний рік для опорного закладу «Кобеляцький ліцей №1».
За звітний період на потреби закладів освіти Кобеляцької міської ради з місцевого бюджету було виділено кошти на:
- оплата послуг для закладів загальної середньої освіти – на суму 532,7 тис.грн.;
- оплата комунальних послуг – 5 млн.401,1 тис.грн.;
- придбання товарів на суму – 1 млн. 741,3 тис. грн.;
- оплата послуг для закладів дошкільної освіти – на суму 97,4 тис.грн. ;
- оплата комунальних – 1 млн.103,7 тис.грн;
- придбання товарів на суму – 115,2 тис.грн..
З метою створення належних умов для проведення Національного мультидисциплінарного тестування (НМТ) в приміщенні укриття ОЗ «Кобеляцький ліцей №1» було здійснено поточний ремонт класної кімнати, додаткової туалетної кімнати. За рахунок коштів місцевого бюджету (290 тис. грн) виконано роботи з заміни освітлення, встановлення вентиляції, шпаклювання та вирівнювання стін, проведення інтернету та встановлення системи відеоспостереження. Всі ці заходи проведені відповідно до стандартів і спрямовані на забезпечення безпеки учасників і організаторів тестування
Діяльність галузі культури забезпечує 67 закладів, які організовують культурні, спортивні, молодіжні та позашкільні заходи.
На кінець 2023-2024 навчального року в дитячій музичній школі навчалося 323 учні (плановий контингент – 330 учнів). Працює три відділення: музичне, хореографічне та образотворчого мистецтва. На музичному відділенні навчаються учні по класах фортепіано, скрипки, баяна, акордеона, бандури, гітари, духових та ударних інструментів, вокалу. Працює один філіал в с. Світлогірське (23 учні). Плата за навчання складає від 100 грн. (бандура, скрипка, духові інструменти до 200 грн. (фортепіано, гітара, вокал). Середня по школі – 150 грн. (Середня по Полтавській області 145 грн.). 42 учні звільнені від оплати за навчання на 100% відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту» – це учні з багатодітних сімей (36), учні, позбавлені батьківського піклування (3) та учні-інваліди – (3). Серед проблем, чи питань на які потрібно звернути особливу увагу, на сьогодні залишається відсутність спеціалізованого класу для занять учнів хореографічного відділення, відсутність коштів на виготовлення проектної документації та капітальний ремонт приміщення, добудови внутрішньої туалетної кімнати.
В звітному періоді проявила активність Молодіжна рада, зокрема отримано грантове фінансування в рамках програми “UpShift” у сумі 70 тис. грн. для розв’язання проблеми низького рівня читання серед молоді у Кобеляцькій громаді. Також на реалізацію проєкту «Мобільна Молодіжна рада» отримали міні-грант у сумі 10 тис. грн. від ГО «Нова Полтава. До дня міста організовано квест «10 фактів про місто Кобеляки».
Проведено 13 спортивно - масових заходів (короткочасні змагання: з армрестлінгу, шахів, шашок, настільного тенісу, пляжного волейболу, довготривалі чемпіонати та кубки з волейболу, міні-футболу та футболу). На обласному рівні наші спортсмени прийняли участь в 12 змаганнях з армрестлінгу, шахів, шашок, настільного тенісу, волейболу, пляжного волейболу, легкої атлетики серед дітей з інвалідністю та прийняли участь в спортивному фестивалі «Тато, мама, я – активна сім'я». Також було прийнято участь Чемпіонаті України з шахів серед дітей до 12 років.
Соціальні послуги догляду вдома надаються у місті Кобеляки та дев’яти старостатах територіальної громади, всього соціальним обслуговуванням охоплено 31 населений пункт громади. Стабільно функціонує 43 соціальних групи відділення, в яких непрацездатні громадяни отримують необхідні їм соціальні послуги з врахуванням індивідуальних потреб.
На обліку в Центрі надання соціальних послуг перебуває 2294 особи, послуги отримали 1736 осіб, що становить 75,7 % від виявлених, з них: 1390 громадян похилого віку та 425 осіб з інвалідністю різних груп і категорій, в тому числі 63 ветерани війни (з них 6 інвалідів війни), 129 внутрішньо переміщених осіб, 25 ветеранів праці, 9 постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, 199 осіб зі статусом дітей війни, 15 членів сімей учасників АТО, 30 членів сімей загиблих захисників внаслідок агресії РФ та 3 учасники бойових дій.
Станом на 01.07.2024 р. первинна медична допомога населенню громади надається у 6-ти АЗПСМ (призупинено діяльність Придніпрянської АЗПСМ – з 01.03.2022 р. та Шенгурівської АЗПСМ – з 01.04.2021 р., де функціонують пункти здоров’я) та на 16-ти ФАПах.
У Центрі працює 103 штатних працівника (лікарів – 17, у тому числі 9 сімейних лікарів, 2 лікаря-терапевта, 4 лікаря-педіатра; медичних сестер - 51, молодшого персоналу – 12, інших - 23).
Укомплектованість штатних посад лікарями у закладі складає 81%. З лікарями Центру підписано 24 218 декларацій. Підписання декларацій продовжується. Понад ліміт підписано 879 декларацій.
За 6 місяців 2024 року для надання первинної медичної допомоги , за рахунок коштів місцевого бюджету, використано – 2 671,9 тис. грн., з них на:
- медикаменти та вироби медичного призначення 95,3 тис. грн. ( на рідкісні орфанні захворювання згідно Постанови КМУ від 31.03.2015 року № 160 «Про затвердження Порядку забезпечення громадян, які страждають на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та відповідними харчовими продуктами для спеціального дієтичного споживання»;
- послуги 18,5 тис. грн. ( послуги по повірці та встановлення газового та електричного лічильників в Мартинівському ФАПі);
- на оплату енергоносіїв – 528,6 тис. грн.;
- на медикаменти для пільгової категорії населення та наркотичні препарати - 200,2 тис. грн.
- заробітна плата з нарахуванням – 1 808,1 тис грн.;
Вторинну медичну допомогу надає КНП «Кобеляцька міська лікарня». Станом на 01.07.2024 року штатним розписом затверджено 369 штатних одиниць, з них 68,5 – лікарі, 134,75 – сестри медичні. Зараховані та проходять стажування два лікарі-інтерни з внутрішніх хвороб та один лікар-інтерн з хірургії.
У звітному періоді в лікарні значно покращена матеріально- технічна база:
- ДП «Укрзакупівлі» МОЗ України надано два дизельні генератори ALM-DS-13500MEKAB.SN потужністю 10,8 kW кожен.
- Для безперебійної роботи ЗОЗ в умовах воєнного стану від фонду ООН (ЮНІСЕФ), отримано: планшет вартістю 4000 грн; отоскоп комплект – 1500 грн.; ваги пружинні дитячі 5 кг ( з точністю 25 г); Слінг-ваги дитячі 5 кг – 200 грн.
Отримана благодійна допомога
- Машина пральна INDESIT від АФ «Добробут» для травматологічного відділення – 10 000 грн
- Датчик сигналізації чадного газу Kidde 5 CO 6 шт – 4 800 грн
- Комбінований датчик диму та чадного газу 6 шт – 6 540 грн
- Газоаналізатор Drager Alcotest вартістю 67 745 грн та мундштуки до нього в кількості 2000 шт на суму 19 800 грн.
- Для облаштування зон відкритого доступу Wi-Fi 4G роутери в кількості 4 одиниці загальною вартістю 8 973 грн
З метою виконання Центром громадського здоров’я МОЗ програми «Прискорення прогресу у зменшенні тягара туберкульозу та ВІЛ-інфекції в Україні», за грантові кошти передано для кабінету «ДОВІРА»:
- Ноутбук Acer TravelMate TMP215-53 - 2 шт загальною вартістю 46 600 грн.
- Багатофункціональний пристрій Canon iSENSYS х1440І - 22 600 грн.
- Ліцензійне програмне забезпечення до ноутбуків на суму 18 994 грн.
За кошти, отримані від надання платних послуг, проведено заміну 8 вікон поліклінічного відділення та поточні ремонти кабінетів лікарів психіатра та рентгенолога. Після тривалої перерви відновлено роботу денного стаціонару та власним коштом закладу проведено ремонт і обладнання кабінету для надання послуг пацієнтам.
Поліпшення інфраструктури, включаючи ремонт доріг, благоустрій громадських місць та забезпечення належних умов у соціальних закладах є ключовими аспектами, що роблять громаду привабливою для життя, роботи, відпочинку.
З метою покращення екологічної ситуації в громаді Придніпрянський та Вільховатський старостати взяли участь та отримали перемогу в конкурсі «Екологічні ініціативи Полтавської області». Проєктами передбачено придбання садових міні-тракторів для боротьби з амброзією та іншими карантинними рослинами, акумуляторних садових ножиць та баків для роздільного збору сміття . Загальна вартість проєктів становить 1 млн. грн. (50% - кошти обласного бюджету та 50 % - кошти міського бюджету).
Стан дорожнього покриття - одна з найболючіших проблем у нашій громаді. Проведення ремонтних робіт вулиць та доріг є важливим кроком для покращення інфраструктури та забезпечення безпечного і комфортного пересування мешканців та гостей громади. На сьогодні розпочато ремонт вулиць і доріг в місті Кобеляки, з міського бюджету спрямовано 2,5 млн.грн.
На виконання заходів Комплексної програми профілактики правопорушень у Кобеляцькій міській територіальні громаді на 2023 - 2025 роки проведено ремонт покрівлі місцевого відділення поліції. З місцевого бюджету виділено 400 тис.грн.
Демографічна ситуація в громаді наступна: чисельність зареєстрованого населення на 01.07.2024 року складає 25430 жителів. Частка міського населення в громаді складає 41% від загальної чисельності населення. В структурі за гендерною ознакою переважають жінки – 54% проти 46 % чоловіків. У віковій структурі населення значною є частка осіб працездатного віку – 60%, осіб пенсійного віку – 30 %, дітей – 10%. Аналізуючи міграційний рух в громаді за звітний період, чистий міграційний приріст становить +39 осіб, коефіцієнт міграційного приросту становить +4.34%
Місцева економіка має яскраво виражену сільськогосподарську спеціалізацію. Господарську діяльність здійснюють 130 сільськогосподарських підприємств та фермерських господарств. Основний напрямок – рослинництво з домінуючим вирощенням соняшника, кукурудзи, пшениці, ячменю, сої, ріпаку. Зайнятістю охоплено близько 900 осіб. Водночас, переважна частина робочих місць створена бюджетними та комунальними установами, закладами соціальної сфери - понад 2200 робочих місць. Загальна чисельність застрахованих осіб в громаді становить 3615 осіб. Розмір середньомісячної заробітної плати в громаді за 1 квартал 2024 року становить 13 тис.184 грн.
В галузевій структурі суб’єктів підприємницької діяльності відслідковується стабільна діяльність підприємств, що працюють у галузях роздрібної і оптової торгівлі, ремонту автотранспортних засобів, сільського, лісового та рибного господарства, готельно-ресторанного бізнесу та побутового обслуговування населення. Найбільша кількість підприємств зосереджена у малому бізнесі, який в основному представлений мікробізнесом та приватними підприємцями.
Станом на 2024 рік на території громади в стані «зареєстровано» діють 495 - юридичні особи та 1075 - фізичні особи-підприємці. Вплив війни на кількість підприємців нашої громади є незначним. Зокрема, у 2024 році було зареєстровано 108 нових ФОП, натомість припинено дію 70 ФОП. За аналогічний період минулого року зареєстровано 108 (припинено - 41).
За звітний період до Кобеляцького управління Полтавської філії Полтавського ОЦЗ звернулося 76 роботодавців для укомплектування службою зайнятості 252 вакансій, з них укомплектовано 216 вакансій, при цьому рівень укомплектування становить 86%. За направленням служби зайнятості отримали роботу 202 особи, в тому числі 92 зареєстрованих безробітних, з них 10 осіб з числа ВПО. Рівень працевлаштування безробітних в Кобеляцькій громаді становить 29 %.
Для забезпечення відповідності професійно-кваліфікаційного рівня громадян, які шукають роботу, до вимог роботодавців, організовано професійне навчання безробітних. Так, протягом 6 місяців 2024 року 18 безробітних осіб проходили професійне навчання за направленням служби зайнятості. Рівень працевлаштування після закінчення професійного навчання в січні – червні 2024 року становив 100%. Можливістю отримати ваучер для підвищення своєї кваліфікації, перенавчання або здобуття іншої спеціальності скористалося 8 жителів громади (з них 1- ВПО).
До суспільно-корисних робіт було залучено 149 жителів Кобеляцької громади. Виконувалися роботи пов’язані з впорядкуванням могил полеглих захисників на кладовищах, плетіння маскувальних сіток для ЗСУ та інших військових формувань , допомоги сім’ям полеглих захисників шляхом заготівлі дров, роботи пов’язані з гуманітарною допомогою (розвантаження, заванта-ження, переміщення ), а також ліквідація стихійних сміттєзвалищ та облашту-вання полігонів твердих побутових відходів. На оплату праці було виділено 898 тис.341 грн з коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Завдяки співпраці Кобеляцької міської ради з БФ «Карітас Полтава», в рамках проєкту AGRIS «Відновлення засобів до існування в сільській місцевості» 25 домогосподарств, з числа ВПО, отримали міні-гранти на розвиток індивідуального сімейного фермерства. Також в рамках проєкту 2 місцевих жителя пройшли навчання, успішно захистили свої бізнес плани та отримали грантові кошти на започаткування та розвиток власного бізнесу. Загальна сума залучених грантових коштів склала більше 1 млн. грн. Даний проєкт реалізується за фінансової підтримки Caritas Austria та Neighbour in Need, спрямований на відновлення життєдіяльності ВПО, які проживають у сільській місцевості, та підтримці місцевого населення шляхом надання цільових грантових коштів на сільськогосподарське виробництво для відновлення та покращення їх економічного становища.
Також в рамках проєкту «Сміливі 3», який спрямований на підтримку новоствореного та розвиток існуючого малого бізнесу, 2 учасники бойових дій стали переможцями та отримали обладнання на розвиток власної справи (вирощування сільськогосподарської продукції, розвиток бджільництва) Загальна сума грантових коштів склала близько 140 тис. грн. Даний проєкт впроваджується за підтримки: Raiffeisen Bank - Aval, Astarta-Kyiv, Vodafone Ukraine, БФ "Повір у себе", БО «Світло надії» .
4 роботодавці Кобеляцької громади стали переможцями урядового проєкту «Є Робота», за якими можна отримати фінансову підтримку на започаткування або розвиток бізнесу в сумі до 250 тис. грн. Сфера діяльності: виробництво тротуарної плитки, пошив одягу, бджільництво, студія розвитку.
Кобеляцька громада за результатами конкурсного відбору бере участь у програмі підтримки «Розробка Статуту територіальної громади», що впроваджується Програмою "U-LEAD з Європою". Це можливість за підтримки експертів підготувати Статут територіальної громади та пакет документів для його затвердження, реєстрації та впровадження.
У рамках проєкту Міжнародної організації з міграції (МОМ) «Протидія торгівлі людьми та надання допомоги вразливим групам населення в Україні», який реалізується за щедрої підтримки американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), у місті Кобеляки розпочалися роботи з реалізації проєкту «Громадський простір «МРІЙ. ДІЙ. НАДИХАЙ». Грантове фінансування складає 20 тис. доларів та передбачає проведення ремонтних робіт приміщення, облаштування кімнат меблями та обладнанням. Меблі (столи, стільці, шафи, пуфи для відпочинку), техніка (мультимедійний проєктор, фліпчарт, ноутбук тощо), канцелярське обладнання, настільні ігри та книги вже отримано у рамках проєкту. Також придбано будівельні матеріали для проведення ремонтних робіт
Аналізуючи виконання Плану соціально-економічного розвитку Кобеляцької міської територіальної громади на 2022-2024 роки у першому півріччі 2024 року необхідно відзначити, що фінансування заходів Плану здійснювалось з урахуванням першочерговості та реальних можливостей бюджету міської ради. Цей підхід дозволив ефективно розподілити ресурси, забезпечуючи пріоритетні напрямки розвитку, зокрема безпеку, інфраструктуру та соціальні проєкти.